Nyheder på IPM 2013

De helt nye roser og clematis præsenteres på IPM 2013

De nye sorter udgør kun 0,2 promille af de frø der blev sået for 4-8 år siden og som efterfølgende er blevet testet igen og igen, for at sikre at kun de bedste når markedet. Alle de nyeste sorter har Long Decorative Value™ , hvilket betyder at de har ekseptionel god holdbarhed i alle led - fra producent, til grossist og slutbruger. Når holdbarheden er så god, kan planterne naturligvis klare længere transporttider og dermed længere afstande. Det at de holder så godt, betyder mindre svind og dermed et bedre resultat hos grossister og detaillister.

I år præsenterer vi roser og clematis der kan dyrkes udendørs, roser og clematis der kan dyrkes indendørs - og roser og clematis som både kan dyrkes indendørs og udendørs. Vi har udvalgt otte af de nye sorter som allerede kan findes i forretningerne i små mængder i foråret 2013 og i endnu større mængder i 2014 - dem kan du se på det vedhæftede dokument.

Clematis til vindueskarm og bunddække
Den vidunderlige clematis Luzia™ Flora™ Evipo068(N) er ikke mere end ca. 25 cm. høj, når den købes i forretningen. Derfor er den perfekt som dekoration i vindueskarmen, hvor den vil blomstre i ugevis med de fantastiske, mørke magentafarvede blomster. Når den er færdigblomstret, kan den sættes ud i haven, for eksempel i en krukke, hvor den igen vil blomstre. Clematis i FLORA™ kollektionen, som denne sort hører til, bliver ikke mere end 1 meter høj, så den er velegnet til krukker, hvor det rige blomsterflor vil falde smukt ud over kanten på krukken. Den kan også bruges som bunddække i havens bede, hvor den vil vokse sig kraftigere og bredere år for år.

Rigtblomstrende rose med lang holdbarhed til terrassen
Vi introducerer også den meget intenst gule PATIOHIT® rose Ethel™ Poulpah075(N).  Da den ikke bliver højre end 30-40 cm, er den rigtig god i en krukke på terrassen, hvor den skønne duft kan nydes på tæt hold og peppe et kedeligt område op. Blomster og knopper er store og selve blomstringen er kontinuerlig.

Her er nogle af de nye sorter.

Du er velkommen til at skrive til os på post@poulsenroser.dk for mere information eller for billedbestilling.

Mogens N. Olesen
Chefforædler og Administrerende direktør